Speciális karriermenedzsment: Az álláskeresés lépései (Speciális karriermenedzsment I.)
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Karriermenedzsment kurzusainak fő célkitűzése az, hogy az Egyetem hallgatóinak munkaerőpiacra történő belépését támogassa. A tanegység teljes egészében a munkaerőpiacon hasznosítható ismereteket tartalmaz, melyeket folyamatosan naprakészen tartunk, és a piac részéről érkező tapasztalatokat is beépítjük a tematikába. A kurzust az ELTE PPK, a Karrierközpont és a Fogyatékosügyi Központ szakmai együttműködésben valósítja meg.
Speciális Karriermenedzsment I. – kizárólag speciális szükségletű, fogyatékossággal élő hallgatók részére, akik előzetesen regisztráltak a kari fogyatékosügyi koordinátoroknál.
A KURZUS TÍPUSA ÉS KÓDJA:
Közismereti (szabadon választható) kurzus: Gyakorlat, órarendi kód: VKN-096G:91
SZEREZHETŐ KREDIT PONTSZÁM:
2 kredit
A KURZUS TELJESÍTÉSÉNEK FELTÉTELE:
• jelenlét, aktív részvétel a kurzuson
• önéletrajz
• motivációs levél
elküldése e-mailen, a kurzuson egyeztetett határidővel (még a szorgalmi időszakban)
Leadandóként konkrét vagy fiktív álláshirdetésre, felvételihez vagy pályázathoz készített dokumentumok egyaránt elfogadhatók, de a kurzus teljesíthető egy már meglévő anyag aktualizálásával is.
A kurzus résztvevői az önéletrajzok, motivációs levél elkészítéséhez támpontokat, információkat a kurzuson kapnak. A leadott anyagokról személyes visszajelzést kapnak a hallgatók.
A leadandók elkészítését megkönnyítendő célszerű már elkészített önéletrajzokkal, motivációs levéllel érkezni a kurzusra, de ez nem feltétele a kurzus teljesítésének.
A KURZUS IDŐBEOSZTÁSA:
tömbösített, 2 nap, 10:00-17:00.
A KURZUS HELYSZÍNE:
Eötvös Loránd Tudományegyetem
ELTE Szolgáltató Központ képzőterme: 1088, Budapest, Múzeum krt. 4/A. -123.
A KURZUS TARTALMA:
A karrier tervezésük és a jövőbeni munkavállalásuk megsegítésére új lehetőséget kínálunk Önöknek, amelyért kreditet is szerezhetnek: a PPK VKN-096G:91 Speciális karriermanagement I kurzust. A kurzusra kizárólag speciális szükségletű, fogyatékossággal élő hallgatók jelentkezhetnek, akik előzetesen regisztráltak a kari fogyatékosügyi koordinátoruknál.
A karriermenedzsment kurzus során a hallgatók az álláskeresési folyamat fontos állomásaival (álláshirdetések felkutatása, értelmezése, önéletrajz és motivációs levél, ajánlólevél összeállítása, állásinterjú, tipikus kérdések és válaszok, rázós kérdések és stressz-interjú, kiválasztási módszerek, assessment center) ismerkednek meg. Az ismeretanyag elsajátítása mellett a hallgatók a képzés során választ kaphatnak az őket foglalkoztató kérdésekre. A tárgy elvégzésével a hallgató szempontokat kap ahhoz, hogy saját végzettségével, képességeinek és fogyatékosságának figyelembe vételével hogyan érvényesülhet eredményesebben a munkaerőpiacon.
TERVEZETT SPECIÁLIS TÉMÁK:
1.) Szociális kompetenciák fejlesztése: fogyatékosság közlése a munkaadóval;
2.) Speciális szükségletek jelzése a munkaadó felé;
3.) Mit jelent a megváltozott munkaképesség: fogalmak; jogi szabályozás; a munkaadó érdekeltsége;
4.) Speciális foglalkozás-rehabilitációs szolgáltatások a munkakeresésben.
ELÉRHETŐSÉGEK:
● Kassa Gabriella, kassa.gabriella@kancellaria.elte.hu
● Karsai Szilvia, karsai.szilvia@kancellaria.elte.hu
● Kovács Krisztina, kovacs.krisztina@kancellaria.elte.hu
KURZUSON HASZNÁLT JEGYZET:
ELTE Karrierközpont: Karriertükör
KÖTELEZŐ IRODALOM:
• ELTE Karrierközpont: Karriertükör (2013) A kurzuson ingyenesen kiosztásra kerül minden hallgató számára.
AJÁNLOTT IRODALOM:
• Balogh L., Koncz I. (2001): Élet- és pályatervezés. Berzsenyi Dániel Főiskola, Szombathely
• Barta T., Buda B., Koncz I. (2004): Életvezetés. Szókratész Kiadó, Budapest
• Carver, C. S., Scheier, M. F. (2006): Személyiségpszichológia. Osiris, Budapest
• Charon, W. (1990): Önmenedzselés felsőfokon. Szemtanú Kiadó, Budapest
• ELTE Frissdiplomások – Munkaadói elvárások (2008)
• Girard, J. (1998): Hogyan adjuk el önmagunkat? Bagolyvár Könyvkiadó, Budapest.
• Gordon, T. (2003): Vezetői Eredményesség Tréning, Gordon Könyvek, Budapest
• Klein S. (2002): Szervezés és vezetéspszichológia. SHL, Budapest
• Koncz K. (2004): Karriermenedzsment. Aula Kiadó, Budapest
• Langer K. (2001): Karriertervezés. Telosz Kiadó, Budapest
• Lannert J. (2003): Hogyan tovább? Pályaválasztási elképzelések Magyarországon. Országos Közoktatási Intézet, Budapest
• Montágh I. (2008): Figyelem és fegyelem. Holnap Kiadó, Budapest
• Puskás-Vajda Zs. (szerk.) (2007): Felsőoktatásban tanuló fiatalok problémái, útkeresése, pályafejlődése a 21. század kezdetén Magyarországon. Felsőoktatási Tanácsadás Egyesület, Budapest
• Ritoók Á. M. (1986): Személyiségfejlesztés és pályaválasztás. Tankönyvkiadó, Budapest
• Ritoókné Á. M., Gillemontné T. M. (1994): Pályalélektani Szöveggyűjtemény. Nemzeti Tankönyvkiadó
• Szilágyi K. (2005): A fiatalok és a felnőttek pályaorientációs és karrierépítési készségeinek szintje, fejlesztésének lehetőségei. Nemzeti Felnőttképzési Intézet, Budapest
• Telkes J. (1994): Karrierkönyv. Kódexpress Kiadó, Budapest
• Általános Foglalkoztatási Szolgálat pályaválasztási honlapja: http://epalya.hu/
• Europass portfólió: http://www.europass.hu
• Karriermenedzsmenttel kapcsolatban: http://karrier.lap.hu/
• Nemzeti Pályaorientációs Portál: http://www.eletpalya.munka.hu
• Training Kits: http://youth-partnership-eu.coe.int/youth-partnership/publications/T-kits/T_kits