Karrierközpont

Sikeresen debütált a CV-uplift

Idén először négy tanácsadóval, online ügyeleti időben várta az érdeklődőket önéletrajz-ellenőrzés szolgáltatással a Karrierközpont a múlt heti Virtuális Állásbörze időtartama alatt. A népszerű szolgáltatás hasznos ötleteket, technikai javaslatokat nyújtott az önéletrajzok legfőbb bakijait elkerülni szándékozóknak.

Az álláskeresők e-mailben küldhették el önéletrajzukat a Központ munkatársainak, akik részletes visszajelzést biztosítottak számukra, átlagosan másfél órán belül. Az ügyeleti időn kívül küldött cv-k esetében is legkésőbb a következő munkanapon megérkezett a válasz. Tanácsadóink elsősorban az anyagok pozícióra szabásával, a versenytársak közül való kitűnéssel kapcsolatos javaslatokat tettek, a formai-technikai javítások mellett.

A tapasztalatok alapján elmondható, hogy az önéletrajzok esetében továbbra is azzal van a legnagyobb probléma, hogy a jelöltek nehezen vonatkoztatnak el az interneten keringő sablonoktól. Ebben a legfőbb gondot nem a sablonok színvonala, hanem a dokumentum konkrét álláskeresői helyzetre, pozícióra való megfelelő átalakítása, személyre szabása jelentette.

Általánosságban jellemző a pályázók gondolkodására, hogy hiányzik az a végső lépés, hogy az önéletrajzot egy kívülálló, netán egy HR-es szemével is végignézzék elküldés előtt. Ez a fajta szempontváltás segítene abban, hogy a pályázott állásra megfelelőbb, több száz pályázat közül is kiemelkedő, valóban tartalmas anyagok születhessenek.

Érdekessége az idei CV-uplift szolgáltatásnak, hogy bár a rendezvényt az Eötvös Loránd Tudományegyetem Karrierközpontja szervezte, az érdeklődőknek csak 36,8%-a végzett vagy folytatott tanulmányokat az ELTE-n. Az adatok azt mutatják, jelentős az igény a hasonló önéletrajz-tanácsadó szolgáltatásra, amelynek az állásbörzéhez hasonlóan, lakóhelytől függetlenül virtuálisan is van létjogosultsága.

K. Sz. 2014.05.16.

Kép forrása