Karrierközpont

Csak semmi pánik!

Mindenek előtt gondold végig, érdemes-e izgulnod és mikor? A vizsgaírás közben, vagy már a felkészülés alatt is görcsben áll a gyomrod? Meg kell vizsgálnod, hogy nyugodtabb akarsz lenni, vagy nyugodtabbnak akarsz tűnni? Tünetkezelésre van szükséged vagy valami mély változást kell eszközölni a szokásaidat tekintve? Milyen a személyes stílusod stresszkezelés terén. Milyen a saját izgulási szinted, milyen technikát, mikor kell bevetni?

A félév utolsó „Hogyan tovább” előadásával már a vizsgaidőszakra hangolódtunk, és próbáltunk megoldást találni Limpár Imre segítségével a stresszes helyzetekre. Minden előadáson a gyakorlati megoldásokra törekedtünk, csak úgy, mint most is. Több mint 40 olyan tippet, trükköt sorakoztattunk fel, ami csökkentheti az izgulást.

Ha hosszú távra tervezel, vagy mélyebb változásra van szükség, akkor érdemes megfigyelned magad stressz közben! Egy hangfelvétel könnyen elárulja, mikor remegett meg valóban a hangod vagy mikor vált az előadásod unalmassá. Önmagad tanára tudsz lenni, és rendszeres prezentációknál, sorozatos interjúknál sokat tudsz így tanulni.

Tudatosan készülj a vizsgákra/ interjúkra. És mint a sportolók, ne csak a tantárgyból készülj, hanem mentálisan is trenírozd magad! Már a kézfogás is lehet egy kardinális kérdés. Akár egy barátoddal, légzésgyakorlatokkal próbáld el a jelenetet, amint meglátod Dr. Prof. Nagyonmindenttud tanár urat.

Nem szabad a régebbi sérelmeidre gondolni. A puffogásra, bánkódásra szánj fix időpontot, helyet, hogy ne ebbe öld az energiáidat. Pl. csütrötök este 7-9-ig ér kiengedni a fáradt gőzt és pukkadozni, de a többi idődben a hatékonyságra törekedj! A pozitív mementók erőforrásként szolgálhatnak. Írd  fel a pozitív életmozzanatokat, életed 10 legjobb napját, hogy szó szerint legyen mihez nyúlni a nehéz percekben.

Készülj a vizsgára egy extra példatárral. Sorakoztass fel olyan kérdéseket magadnak, amik simán elhangozhatnak. Ne érjen odabent meglepetés! Ugyanígy fontos, hogy fel tudod-e ismerni a vatta kérdéseket (amik nem fontosak, csak rávezető jellegűek, vagy időkitöltőek) és a valódi kulcskérdéseket (amik nélkülözhetetlenek a tantárgy és az oktató számára). Ha minden kötél szakad, akkor gondolj arra, hogy te is kérdezhetsz! Kérdezz vissza! „Milyen értelemben?” – ezzel elérheted, hogy más megvilágításban lásd a dolgokat.

Próbálj perspektívát váltani. Nézd az ő szemszögéből a helyzetet. Vagy keretezd át az egész szituációt. Nézd azt, hogy mi újat hozott. Mondj magadnak valami újat, és ne szajkózd a korábbi negatívumokat.

Segíthetnek a babrálható dolgok pl. a stresszlabda, vagy egy letojom tabletta (egy szőlőcukor). Jó, ha valami olyasmi van nálad, amiben hiszel, ami akár mindig nálad van és nem a szerencsebugyidról van szó, ami éppen a vizsga reggelén a szennyeskosár alján volt.

Öltözz kényelmesen. Érezd jól magad a bőrödben. Mosolyogj, ha van szemüveged, vedd fel (okosnak tűnnek a szemüveges emberek!).

Sok sikert minden megmérettetésedhez!

Ezt olvastad már?

A siker tervezhető 5.0 – Erőforrásaink leltára némi én-erősítéssel fűszerezve

A második félévben is itt a Hogyan tovább? előadássorozat Limpár Imrével! Első alkalommal rögtön egy olyan témával kezdünk, amely a közönség igényeit szeretné kielégíteni, hisz sokan kérdeztetek az elmúlt előadásokon az önbizalom növelésről, én-erősítésről. Így ezúttal az erőforrások feltérképezését vesszük górcső alá. Tovább ›»

Győzd le a lámpalázat!

Nyakadon a vizsgaidőszak és egyre inkább stresszelsz? A szóbeli vizsgákon rendszeresen lámpalázad van? Gyomorgörccsel mész állásinterjúra? December 16-án, a „Hogyan tovább?” című előadássorozat keretein belül arra keressük a választ, hogy legyőzhető-e a lámpaláz. Gyere el és tanuld meg kezelni a stresszhelyzeteket! Tovább ›»